kredit: Helen Maybanks

smuk – Carole King Musical fortæller den bevægende og inspirerende historie om en legendarisk sanger-sangskriver, hvis musik har været soundtracket til livet for flere generationer. Tidsskalaen spænder fra hendes store pause i musikbranchen, 16 år gammel, i slutningen af 1950 ‘ erne, til indspilningen af hendes tidløse klassiske album Tapestry i 1971. Historien kortlægger hendes til tider tumultagtige ægteskab med tekstforfatter Gerry Goffin.

jukeboks musicals er ofte et hit hos publikum, og så smukt viser sig. Det modtager i øjeblikket en voldsom modtagelse på Churchill Theatre i Bromley – dets nuværende stop på en britisk tur. Hvor denne skiller sig ud fra et travlt felt er, at de musikalske numre er germane til plottet, giver indsigt i Kings følelsesmæssige tilstand og lagdeling af kendte sange med en genesis historie og et ekstra lag af mening (især op på taget).

Daisy træ-Davis er spektakulært god som Carole King. Ikke kun har hun en fantastisk stemme, men hun lever karakteren og bringer hende til live på scenen. Rejsen fra frisk ansigt, ambitiøs seksten år gammel til en moden kvinde og mor til to, der kæmper med enorm professionel succes, men personlige vanskeligheder er en udfordring for enhver skuespiller. Men træ-Davis peger øjeblikke af overgang på denne bue med forbløffende dygtighed. Når du kommer til at høre hende udføre (Du får mig til at føle mig som) en naturlig kvinde, er du så følelsesmæssigt fortryllet, at resultatet er elektrificerende.

smuk Carole King-historien

kredit: Helen Maybanks

træ-Davis er en del af et fremragende ensemble. Adam Gillian imponerer som Gerry Goffin, hendes skrivepartner og mand, fanger essensen af en alt for idealistisk og i sidste ende selvdestruktiv. Alligevel undgår forfatterne klogt at lade Beautiful blive en retsmedicinsk undersøgelse af et mislykket ægteskab, eller at mose publikum ned med indenlandske detaljer. I stedet er historien pebret med tegn, der giver comic relief. Laura Balduin og Cameron Sharp sætter gang i hinanden som venner og samtidige Barry Mann og Cynthia. Både holde publikum underholdt gennem manns indtagende hypokondri og Væils hurtige og ofte sure humor. Oliver Boot fortjener også en omtale for sin rolle som producent Donnie Kirshner, der vinder mere end sin andel af griner.

Beautiful the Carole King Story

kredit: Helen Maybanks

Beautiful er et program for dem, der elsker eller levede gennem musikken fra 1960 ‘erne og begyndelsen af 70’ erne. Det er en fejring af lydene og kulturen i en gylden tidsalder. Hit efter hit bringes til live af pailletterede sangere fra et stort ensemble. De fleste er spor, der blev enormt succesrige for andre kunstnere, herunder de retfærdige brødre, Drifters og Shirelles. Du kender måske nogle sange via andre fortolkninger, såsom Loco-Motion – et tidligt hit for Antipodean popprinsesse Kylie Minogue – og kæder, dækket af Beatles. At kombinere output fra to sangskrivningspar er et strejf af rent geni fra forfatterens side – det efterlader smukt med en dyb brønd af sangene, der definerede en æra at vælge imellem.

smuk er alt, hvad en jukeboks musical skal være. Det tilbyder en enormt underholdende aften og en rigtig teatralsk begivenhed. Denne produktion er glat og går ikke glip af en note. Billetter er udsolgt hurtigt, så få fat i dem, mens du kan.

annonce. Rul for at fortsætte med at læse.

Cast: Daisy træ-Davis, Adam Gillian, Laura Balduin, Cameron Sharp, Oliver Boot direktør: Marc Bruni forfatter: Douglas McGrath Theatre: Churchill Theatre Bromley køretid: 150 minutter datoer: 11. januar 2020-18. januar 2020 Book nu

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.